Friday, March 4, 2016

Teh Tarik Madu dan Sup Kepala Ikan Warung Pak Mat Pulau Pisang

Semalam, akhirnya, saya bersama keluarga dapat menikmati teh tarik madu di Warung Pak Mat, Pulau Pisang seperti yang di recommend oleh kawan lama dari MRSM dulu-dulu.

Mula-mula dengar teh tarik madu, takde la rasa teringin pun nak minum, walaupun saya ni boleh kata peminat teh tarik separa tegar. Tapi bila tengok kawan upload gambar teh tarik madu dalam group watsapp, terus rasa wajib mencuba minuman ni walaupun hanya sekali. Sedap tak sedap, lain cerita.

Ni contoh gambar teh tarik madu yang menggoda...




Saya mencari opening hours atau waktu warung Pak Mat ini beroperasi, sebab lokasinya adalah dalam setengah jam dari rumah kami, tetapi tak jumpa info di internet. Saya pun telefon nombor handphone Pak Mat yang ada dalam sebuah blog. Pak Mat yang jawab. Saya pun tanya samada kedai buka atau tidak, dia kata "Ya, buka dari 4petang hingga 12 malam". Lagi satu waktu beroperasi dari pagi hingga 4petang. Tutup hari Selasa.

No telefon Pak Mat: 013-9198131


Kami pun pergi dengan seronoknya (sayalah yang paling seronok) menggunakan Waze sebagai panduan (enter Warung Pak Mat Pulau Pisang, Kota Bharu). Jalannya sama seperti jalan menuju ke Pantai Cahaya Bulan. Guna Waze memang senang sebab gambar pun ada dalam tu. Terima kasih kepada pencipta Waze dan pengguna Waze yang tolong upload gambar luaran kedai.

Alhamdulillah, masa kami sampai gerai agak kosong, mungkin ada satu dua meja aje yang ada pelanggan. Pelayan terus memberi menu dan kami pun order teh tarik madu yang diidamkan bersama sup kepala ikan dan nasi.

Ada anak saya yang agak cerewet dan dalam bad mood malam tu, jadi suami orderkan nasi goreng ayam untuk dia. Baby nak makan bubur tapi tak ada.

Sambil tunggu makanan sampai, saya bersama anak-anak pegi jalan-jalan tengok tempat sekeliling. Waktu malam tak berapa nampak sungai tapi adalah bot dan jetty. Ada juga kedai baju dan surau berdekatan.



Teh tarik madu dan sup kepala ikan pun sampai dalam masa beberapa minit. Semua makanan dihidangkan dan servis memang efficient mungkin sebab tak ramai pelanggan masa tu.

Ni gambar sup kepala ikan yang ada juga daging dalam nya, kami makan dengan nasi. Pelayan tu suggest ambik hidangan untuk enam orang, saya rasa mungkin terlebih sikit la sebab anak-anak tengok mood, ada masa makan banyak, ada masa makan sikit.


Makanan dan minumam sedap, insya Allah kami sekeluarga akan datang lagi di lain masa, mungkin masa tu boleh cuba river cruise sekali. Seronok juga datang waktu malam sebab tak panas dan tak ramai orang. Masa bayar, suami bersembang dengan Pak Mat, rupa-rupanya waktu beroperasi malam ni baru mula, baru sebulan. Patut la tak ramai orang, mungkin ramai yang belum tahu. Suami saya pernah datang dulu bawa pelawat tempat kerja ke sana, dia kata masa tu siang dan memang sesak. Jadi sesiapa yang berminat mungkin boleh cuba waktu malam pula.

No comments:

Post a Comment